ameer syuhada

bukan madah puisi puitis..bahkan hanya kalam luahan kata-kata dan air mata yg menitis...

hit counter code

Thursday, June 01, 2006







Kau datang tiba-tiba...
Tika aku masih dibawah naungan empayarku yg sedang sakit...

Kau datang dengan kekuatan..
Kau tunggangi manusia putih itu..
Kau bodohkan manusia yg berquran semahumu..


Kau datang tiba-tiba..

Kau kata tanahku milikmu..

Kau kata moyangmu pernah duduk ditanahku..

Itu moyangmu..tapi bagaimana moyangku..
Moyangku lebih dahulu datang dari moyangmu..
Kau kata tanahku milikmu?!!


Kau datang tiba-tiba..
Kau siram pohon zaitunku dengan darah keluargaku..
Kau roboh rumahku dengan bulldozer ganas..
Bila aku halang memberontak...
Kau kata aku arab tak guna..
Padahal kau tak baca sejarah kaum kau..

Kaum kau yang hina!!

Tak pernah ada bangsa dihina dalam kitab suci macam kaum kau!!!


Aku marah..

Aku tau dia datang tiba2 bukan kerana aku arab dia yahudi..

Aku tau dia yahudi..tapi bukan sebab aku arab..

Sebab tanah suci aku ini bukan tanah suci kaum Arabku..
Ia tanah Allah, Rabbku..Ilahku..

Maka ia tanah org Islam..


Aku marah...
Bila dia datang bawak manusia putih itu lagi..

Manusia putih itu kaya, banyak harta..berita pun dia punya..
Aku cuba minta tolong dia..
Tolong kami..mereka rampas hak kami..

Manusia putih itu sergah aku..
Katanya kaum aku bodoh..tak pandai duduk diam..banyak cakap..

Aku pening seketika..

Aku lagi marah..

Kali ini aku tak mahu marah sahaja..

Aku mahu lawan..
aku mahu ambil hak aku balik..

Syukur kawan-kawan ku disini sama prinsip dengan aku..

Kawan aku di tempat lain?..Entah..
Setahu aku muslim ada dua pertiga dunia..mana pergi mereka semua?..
Nak marah pun tak guna..bukan mereka faham..
Aku pasti manusia putih tu dah tipu semua dengan berita-berita media..

Aku lawan kali ni..

Aku lawan dengan sahabat, kawan dan teman..

Biar apa mereka kata..
Ini tanahku..ini hakku..

Ini tanah Allah..orang kafir cuba kotorkannya..
Mereka bunuh kami..mereka sekat kami..
Mereka ugut kami..mereka tembak kami..
Mereka tuduh kami..mereka himpit kami..
Bayi pun mereka bunuh..apatah lagi pemuda macam aku..

Aku tak mengalah.. Satu palestin bersamaku..
Aku seru mereka..
Lantas demokrasi hilang suara hari aku berjaya..
Mereka makin himpit aku..
Tapi aku dan palestinku tidak mudah dipujuk rayu..

Kami dah serik dengan tipu Yahudi..
Aku ingat hadith nabi..
aku akan perang mereka sampai mati..

Biar mereka dajjal al-masih..
yang menghimpit pinta aku masuk agama dan tawaran mereka..

Aku tak mengalah..
sebab aku yakin bukan aku yg bersalah....


oh Palestin...aku bersamamu..pejuangmu disana..tsabatlah..doa kami bersamamu...

0 Comments:

Post a Comment

<< Home